The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem


Om någon som läser gillar Daft Punk och inte har sett Interstella 5555 så se den, ...nu. En av de bästa filmerna jag har sett i hela mitt liv och då är det ändå en japansk animerad film utan konversationer?! Eh... Bara Daft Punk kan få det att funka. Världens finaste historia med Daft Punks låtar från Discovery (Bästa skivan) som soundtrack.

Den handlar om ett band från en annan planet som blir kidnappade av en ond musikproducent som gör dem till människor, hjärntvättar dem och och försöker tjäna pengar på deras framgång (Hej, nån som känner igen det där?) Men en pilot som heter Shep, som är jättekär i basisten Stella, åker efter för att rädda dem. Så sorglig och fin. Grät tre gånger under filmen och nu kommer jag ju aldrig kunna lyssna på vissa låtar från skivan utan att bli sjukt ledsen, haha!

Roligast är att Daft Punk själva är med i filmen. Haha, jag dog! Filmen finns att se gratis på youtube men köp den istället, kostar bara 79 kronor på cdon! Gissa vem som köpt? HEHE.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Har faktiskt sett början :o Men trodde bara det var en värdelös musikvideo? Hahaha<3

2010-01-06 @ 01:03:36
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0