Draft: Jan. 15, 2010

När jag var yngre lyssnade jag flitigt på marilyn manson, slipknot, cradle of filth och nightwish. Måste skydda mig snabbt här innan det blir förutfattade meningar. På den tiden var det inte normalt att se någon gå runt med nitar och färgat hår i olika färger. Nu däremot är det nästan inte normalt att se normal ut. Det är skillnaden. Alltså, att jag lyssnade på den musiken var skitläskigt för andra och jag var teh satanist of the world. Ungefär.

Jag tyckte såklart att det var skitroligt att spela de värsta låtarna för folk blev seriöst skitäcklade och undrade hur fan jag kunde lyssna på något sånt äckligt, obehagligt och konstigt skit. Haha! Hur som helst, saken är den att jag fortfarande tycker att det är skitkul att spela upp låtar som folk tycker är konstiga. Dock är det svårt att hitta sån musik som inte tillhör hårdrock/metalgenrerna. Men här är några låtar skrämmer slag på vissa människor.

VARNING: När jag skriver sådär syftar jag såklart på folk som lyssnar på den musik som går på radio. Är du lite mer begåvad än så så är dessa låtarna mer mysiga att lyssna på än vad dem är konstiga. Eh, förutom den sista.


Tryck för större bild.

5. IAMX - Bring me back a dog. Spotify / Youtube
En av mina favoritlåtar med IAMX men inte direkt den bästa låten att använda när man ska indrodicera folk för musiken. De tittar mest konstigt på en då har jag märkt.

4. Björk - An echo, a stain. Spotify / Youtube
Björk har spårat ut liite de senaste skivorna. Känns lite som att hon försöker göra sig så knäpp som möjligt vilket hon verkligen inte behöver eftersom hon redan är så orginell som hon är. Tråkigt. An echo, a stain är hur som helst en av hennes mest... fan vad jag hatar svenska... jag citerar lite folk på engelska istället:
"haunting.. but in a good way", "This song is chilling and haunting", "this is creepy. creepily amazing.", "Terrifying is a good word to describe it"

3. Soap&Skin - Sleep
Spotify / Youtube
Anja Plaschg kör stenhårt på att ha en mörk och läskig image. Tycker dock hon lyckas väldigt bra med tanke på hur många artister det finns som försöker vara läskiga men istället blir riktigt fåniga. När jag såg henne live i marmorkyrkan i Danmark skrev jag såhär: Det var som att släppa in satan i guds hus. Typ så är hennes musik. Supermysigt.

2. Kate Bush - Waking the witch Youtube
Älskar när folk går runt och tror att Kate Bush bara sjunger poplåtar med sin pipiga röst. Då kan man ge dem en riktigt käftsmäll med denna låten som visar hur jävla cp hon är. Denna låten skrämde livet ur mig första gången jag hörde den och jag klarade inte av att lyssna på den när jag var ensam och det var mörkt. Nu älskar jag den. En av de mäktigaste låtarna som gjorts någonsin.

1. Aphex Twin & Chris Cunningham - Rubber Johnny Youtube
En del av Alpex Twins musik är riktigt obehaglig. Lyssna på denna "låten" på hög volym när det är mörkt, eh. Usch. Det är dock inte det värsta. Chris Cunningham har gjort videor till bland annat Björk, Portishead, The Horrors och just Aphex Twin. Han är... jävligt orginell. Något av det äckligaste jag har sett i hela mitt liv är Rubber Johnny. Där Chris Cunningham har gjort en video till Aphex Twins musik. Fyfan, jag har aldrig klarat av att se hela den videon - kommer aldrig klara det i heller. Det är det värsta jag har sett i hela mitt liv. Tryck endast på youtubelänken om du vill förstöra ditt liv, typ.

Kommentarer
Postat av: PAAATE

Sleep<3 :D Hade glömt den, den äger.

2010-01-16 @ 12:37:59
URL: http://paaate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, du har fortfarande inte kommit över den :D Hur länge sen var det jag visade den? Mer än ett år..

2010-01-22 @ 16:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0