Oslo 20-22/09



I söndes åkte jag till Oslo! Bussen var typ 40 minuter för sen och jag var typ 30 minuter för tidig så det var lite jobbigt att vänta. När den sen väl kom så var typ hela bussen smockfull och när jag hittat ett säte visade det sig att de sätet var trasigt så jag fick gå fram och sätta mig på en cpstol längst fram hos chaufören. Inte så bekvämt alls, faktiskt. Sova kunde jag inte heller för om bussen skulle svängt lite för mycket till höger hade jag trillat ner från trappan och antagligen slått huvudet i dörren. Hehe.


(fick ju i alla fall en fin utsikt ibland + att det inte fanns en chans för mig att bli åksjuk)

I Göteborg gick det i alla fall av folk och jag snabbade mig bak! SÅ NAJS att sitta ordentligt. Men bussresan var ändå sjukt tråkig. Tacka vet jag samemicke som höll mig sällskap nästan hela vägen.

Sheryl mötte mig i Oslo. Hon bor typ fem minuter därifrån i ett kollektivboende så träffade på rätt många människor! De var i alla fall trevliga. Två islänningar, nån norsk och nån svensk! Avslutade dagen med att kolla på två filmer, ice age II och någon film med Freddy Kreuger (Johnny depp var med!!!) Får ju dock säga att den var mer rolig än läskig och SLUTET MINA VÄNNER, SLUTET. Åh, epic.

Nästa dag gick vi upp vid elva och letade efter någonstans att äta med Patrik och Robert. Efter en stunds letande fick det bli fridays(?)



Patrik, Sheryl och Robert. Haha älskar dock att den enda Robert var beredd på var den som blev suddigast.

Efter vi hade ätit så gick vi och kollade i lite affärer. Jag hittade filmen Mannen som elsket Yngve som jag pratade om detta inlägget. Kunde ju bara inte INTE köpa den. Var på utförsäljning dessutom! Bögfilm<3 





Hann ju inte direkt leka turist och ta så många kort. En annan gång kanske! Vid tretiden gick jag i alla fall till Sentrum Scene och började köa. Skriver om det + konserten i ett annat inlägg så att det inte blir så mycket på samma gång. Här är i alla fall lite bilder från konserten så länge:





Det var slut runt tolv och då mötte Sheryl och islänningarna upp mig. (även om sentrum scene ligger mindre än 5 min ifrån kollektivet så vågar man nog inte gå själv mitt i natten i oslo!) Sheryl och jag gick tillbaka till lägenheten och tittade på the village med Robert. Kass film? Trodde ju den skulle vara läskig men inte då!



Sov efter filmen i alla fall och gick upp nio nästa dag. Trött frågetecken. Tog lite kort i alla fall fast dem blev inte så jäkla bra. Var inte så bra ljus så tidigt på morgonen men vem bryr sig.





Bussen gick kvart över tio och var framme runt fem i Helsingborg. Denna resan gick sjukt mycket fortare men det kan ju bero på att vi hade världens bästa busschauför som stannade runt fem minuter på varje hållplats så att man kunde gå ut och sträcka på benen! I Göteborg hade vi tjugo minuters paus tillochmed! Skönt som fasen.



(Vem kan förresten ha tråkigt när man har en bok med 100st sudoku? HAHA)

Så! Nu vare nog slut på bilder från resan! Tack Sheryl för att jag fick bo hos dig under dagarna! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0