Kate covers

Jag har väldigt svårt med covers ibland, om jag inte hört själva covern innan orginalet. Något jag har JÄTTESVÅRT med är covers på Kate, även om de finns en del jättebra! Hounds of love, t.ex. med the futureheads är AMAZING! Covers på running up that hill verkar funka med. Men det är nog för att jag hörde Within Temptations verision först och den är faktiskt jättebra.



I och med att jag hörde den först tyckte jag i början att Kates veriation lät slö och dryg. De är ju mycket mer kraft i WT. Men nu tycker jag såklart om Kates mest! Haha. Placebo har också gjort en cover på låten. Verkligen HATADE det förut men nu har jag börjat gilla den faktiskt. Men tycker fortfarande den blir lite tråkig i längden, kommer liksom aldrig igång känns de som. Videon är dessutom skittråkig. Så tråkig att jag till och med lägger upp en annan...



Sen finns de lite mindre "kända" covers. Detta är verkligen en av de bästa covers på Kate Bush jag sett. Ska man göra en cover så ska man göra den till sin egen, vad är annars grejen? Denna är verkligen helt egen. I love!



Sen finns de ju lite andra, mindre bra... Jag menar, vafan är detta?



I början låter de verkligen som att de skulle kunna bli bra, RIKTIGT bra. Typ lite Björkaktigt. Men sen... vad hände liksom? Och videon? Vad håller han på med? Hahaha!

Kommentarer
Postat av: Niina

Åh, älskar den dära Moving med henne ^^

2009-01-20 @ 09:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0