Mozart

Tjarå!

Just nu kommer jag på tusen saker att göra som känns jätteviktiga. Allt för att slippa somna och slippa vakna så jag slipper gå till min praktik. Kollade nyss genom lite lpskivor och blev sjukt sugen på att lyssna på Mozart! Så. jävla. bra! Jag älskar klassisk musik, det är så jäkla fint men har av någon anledning fastnat mest för Mozart eftersom vi tvingades se en film om honom i nian. Han som spelade Mozart var ju så söt så jag tror ju alltid att de är så Mozart såg ut. Sen ser jag en bild och är inte riktigt lika förtjust mer. Jag får helt enkelt anta att han åtminstone såg ut så när han var ung.

Amadeus hette filmen förresten,
Tom Hulce (som förövrigt också är ganska oförtjusande på senare dar) är han som spelar rollen som Mozart! Sjukt söt!  Kommer inte ihåg så mycket från filmen men när jag googlade så verkade det i alla fall som att han var rätt glad.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0