The sounds & gang of four



Drog in till Malmö idag igen! Var först inte riktigt pigg på de, var så sjukligt trött! Men lia bra att passa på nu. Imorgon är sista dagen! Och så måste jag ju göra något för att förstränga att skolan faktiskt har börjat. Gud. Ångest.

När vi kom in vid tjugo i sextiden gick vi runt och kollade på all mat, som vanligt. Sen satte vi oss vid stora scenen och väntade på att The Sounds skulle spela. Tredje gången jag ser dem live! Måste ju säga att Maja är en av Sveriges grymmaste tjejer! Spelningen var bra, men inte i närheten så bra som de var på Venfestivalen 06.










Jag stannade inte på hela spelningen utan hade planer att ta mig till folkets park och se Gang of four. Ett engelskt postpunk band (Åtminstone enligt last fm, jag är så dålig på att placera musik i fack) som var mest aktiva runt sent 70tal till mitten av 80talet! Sjukt fint att se! Trots att de är så gamla så vet de i alla fall hur de ska få folk att skratta! Så sjuka rörelser och danser, haha! Och så var de inte så dåliga i heller! Lyssna här! Rekomenderas.




Efter spelningen återförenades jag med Fia och Nicole som hade stannat kvar på The Sounds. Vi skulle gå till tåget och åka hem men fastnade på lite ställen innan. Först blev vi tidsoptimister och "pausade" på några flaskbunkar som de hade raddat upp på en gata. Sen hörde vi musik från någon liten gränd och var tvungna att gå dit och kolla. Där var de två killar som spelade sjukt fin musik!

När vi lyssnat ett tag gick vi vidare och fastnade sen hos telenor. De hade en sån leksakshoppgrej som vi kände stort behov av att hoppa på! Haha!





Sjukt fin dag! Men vad annars när man är med mina två spettor. Imorgon är sista dagen, då blir de antagligen Promoe och Lady Sovereign, haha! Men först är det skola klockan nio, INTE OKEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0