Kent @ Malmö Arena



Hade ganska låga förväntningar på Kentkonserten i söndes just på grund av att jag såg IAMX dagen innan men när jag kom fram till Malmö Arena så träffade jag på den omtalade vakten som jag blev så himla kär i under Malmöfestivalen förra året. Var självklart tvungen att ställa mig i hans kö! Haha! Det gjorde mig klart på mycket bättre humör.

Vid åtta kom förbandet in, en tjej vid namn Camela Leierth. Hon spelade några låtar och sista låten var en cover på Kate Bush - This womans work. Jag höll på att dö. För de som inte vet så är Kate Bush det mest fantastiska jag vet. All musik bleknar i jämförelse med hennes. Ni anar inte hur mycket jag skulle göra för att få se henne live. Problemet är att hon inte turnerar... Så det kommer liksom aldrig att hända. Därför jagar jag konserter som känns som det närmsta jag kan komma en konsert med Kate.

Förra året åkte jag till Oslo och såg Tori Amos. Inte för att jag vill jämföra Tori med Kate för där vinner Kate med hästlängder men Tori har gjort en del låtar som känns väldigt mycket Kate Bush och sen är hon en jävel på piano. År 08 var jag på en annan konsert med The Futurehead bara för att få höra dem spela covern som de gjort på Hounds of love. Bara för att få höra en låt som Kate Bush skrivit live. Kan ni då tänka mig hur lycklig jag blev när jag fick höra denna låten? Grät som ett litet barn!



Det var alltså den andra positiva överraskningen. Sen kom Kent. Kändes jävligt konstigt att sitta på en Kentkonsert faktiskt men det var så himla fint också. Man tar in allt på ett helt annat sätt eftersom man ser helheten. Tog inte så många bilder eftersom det bara skulle bli inzoomat skit, däremot filmade jag en hel del!

Låtlistan var hur bra som helst! De spelade sjukt bra låtar som socker, vals för satan (din vän pessimisten), idioter, sjukhus, musik non stop, ... äh vafan, alla låtar är ju fan bra. De enda låtarna de kunde bytt ut till någon annan var vinternoll2 (gud vad alla kentare kommer hata mig, men jag kan verkligen inte tycka att den är speciellt bra) och på drift? (nu kommer jag bli ännu mer hatad) Bästa låten måste ha varit sjukhus. Fyfan vad den låten är magisk. Sen gillade jag LSD någon? riktigt mycket också faktiskt. Konstigt.



Det enda jag hade önskat var större och maffigare de olika "videorna" som spelas i bakgrunden. Vad kallar man dem? Hur som helst, tyckte de var ganska tråkiga och platta, hade gärna sett något mer! Sen kändes ljusshowerna lite för mesiga. Kaaaaaaaaan bero på att jag fick väldiga nostalgikänslor från när jag var och såg Jean-Michel Jarres helt otroligt sjuka konsert förra året på just Malmö Arena. Såg liksom alla lasrar och ljus framför mig.



Hm, blev rätt taskig kvalite efter att jag klippt ihop lite olika klipp i moviemaker och sen la upp på dailymotion, menmen! Av allt jag filmade så har jag i alla fall klippt ihop ett litet mindre klipp (eller ja 9 minuter haha), med snuttar från Taxmannen, LSD någon?, vals för satan (din vän pessimisten), töntarna och Mannen i den vita hatten (16 år senare)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Oj, hon sjöng ju ASfint!This womans work<33 Åh, älskar henne lite nu!

2010-03-18 @ 17:54:27
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/
Postat av: Neina

Jättefin video! Och bilderna blev jättebra endå, även om de var på avstånd. Lite magiskt! Önskar jag också hade sett.

2010-03-18 @ 21:11:10
URL: http://neina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0