Promoe + Vakten <3



Idag var det sista dagen på Malmöfestivalen och helt klart den bästa! Jag och Fia skulle åka in med fyratåget. Tåget brukar alltid stanna i Teckomatorp en liten stund och Fia rökte. Jag hade gått in och ställt mig i dörröppningen och hon stod där ute och var nästan klar, och då stängs dörren och vi hinner inte göra nånting och så bara rullar tåget iväg. HAHAHA, alltså pallar verkligen inte. Kunde inte ens bli irriterad på de utan skrattade åt det hela resen. Så jävla sjukt roligt, haha!

Så Fia blev kvar i Teckomatorp och fick gå hem till Nicole och jag hoppade av i Lund, gick in på 7/11 och tog kaffe. Fia skulle ta nästa tåg som gick men den gick inte förrän efter en timme. Passade på att gå in till telia och byta abonnemang till Max 25!

När vi var i Malmö skulle jag se Promoe och Fia ville se John ME så vi skiljdes åt en stund. Tråkigt nog spelade Promoe bara två låtar från Long distance runner som är min favoritskiva och resten av låtarna var från den nya skivan som är på svenska. Tycker den är ganska tråkig, gillar när han sjunger på engelska mycket mer så blev lite besviken. Men, men, Promoe är ändå KING.





När spelningen var slut träffade jag Fia igen.Jag ville egentligen se Lady Soveregin inne i folkets park men Fia och jag fastnade vid ett bord med kristna människor. Pratade med en föredetta muslim som hade "träffat Gud" och insett att de var kristendomen som gällde. Både jag och Fia älskar att diskutera sånt så vi stod säkert i en timme och pratade med honom. Frågade om vi skulle komma till Helvetet och om han tyckte vi var störda i huvudet som inte trodde på Gud, haha!

Efter att vi hade pratat med den kristna föredetta muslimen så träffade vi Fias kusin en liten stund innan vi gick till stora scenen för att kolla på Christian Walz.







Men det bästa var inte spelningen utan ordningsvakten som stod mittemot oss. Helt allvarligt. De finns ju en del komedifilmer där de finns med en riktig tönt. Han hade kunnat spela en huvudroll. (Verkligen inte på ett dåligt sätt. Har aldrig sett någon sötare!) Som tagen ur en film! Så. jävla. söt! När han skrattade så höll han handen för munnen och ibland grävde han ner ansiktet i händerna när han skrattade för mycket. Hållningen, sättet han stod på, alla rörelserna. ALLT var liksom precis som på film. Blev helt kär! Vill verkligen känna någon som är så. Fia och jag tittade mer på honom än vad vi gjorde på själva artisterna som spelade, haha!





När vi skulle gå var jag tvungen att fråga om jag fick ta en bild på honom. Hade hatat mig själv om jag inte hade gjort det.

Jag vinkar till mig vakten
Jag: alltså, ursäkta... kan jag inte få ta en bild på dig?
Vakten: varför detta? *ler töntfånigt*
Jag: alltså... för att du är så... alltså. *tittar på fia, viftar med armarna* alltså... Går. Verkligen. Inte. Att. Förklara!
Vakten: hm... okejdå... hur ska jag posa?
Jag: ehm, såhär *gör peacepoptecknet*



HAHAHHAHHA. ÅH SÅ JÄVLA SÖT<3 Kan inte sluta le.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0