Shpongle

Hittar så mycket bra musik som jag inte lyssnat på förut att jag snart går itu. Fattar inte hur så mycket musik kan vara så bra? Älskar när man hittar något band eller en artist som man fastnar för direkt och som har mer än en bra låt. Som Shpongle. Vet inte hur många gånger jag hört talas om dem och tänk kolla upp dem, har till och med lyssnat på några låtar någongång men mest skummat igenom det och tänkt att det inte är något speciellt. Men nu har jag verkligen tagit mig tiden att verkligen lyssna ordentligt. Och det är jag rätt glad över. Längessen jag hittade något som jag verkligen fastnat för direkt. Är väldigt öppen för ny musik men väldigt kräsen också.

Första låten jag lyssnade på var Divine moments of truth. Halvlyssnade mest och när jag insåg att den var 10 minuter lång började jag hoppa lite i låten och hamnade runt 04:46 och bara ...dog. Nu kan jag inte sluta lyssna på den. De där 10 minuterna går så sjukt fort, hela uppbyggnaden av låten är typ galen. Krävs rätt mycket för att lyckas hålla en låt bra hela tiden i 10 minuter. Krävs dock att man lyssnar på ett speciellt sätt. Helst nersläckt och med hörlurar och på max volym.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmispotify

Kommentarer
Postat av: tea-rex

Ja! Shpongle är fantastiska! Tog tid för mig också innan jag verkligen började uppskatta dem på riktigt!

Nu inser jag hur unik och komplex Shpongles musik är, händer fortfarande att jag tappar hakan till deras musik, och då har jag lyssnat på dem flera gånger i veckan (oftast varje dag) i snart tre år.

Håller helt och hållet med dig om att man behöver vara i en viss stämning när man lyssnar på Shpongle. Perfekt att lyssna på innan man ska sova, helt nedsläckt och med hörlurar som du också föreslår!

2011-06-23 @ 00:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0