Andra chansen

Fick nog av melodifestivalens "andra chansen" nu. Vem fan var det som röstade egentligen? Helge 98?

Först var det Pain of salvation mot Pernilla Walgren. Bara genom att läsa namnen så fattar man ju att Pain of salvation skulle gått vidare. Nä, men, helt ärligt de hade faktiskt en av de bättre låtarna som varit med i tävlingen detta året. Får John Frusciantevibbar av sångaren. Ni vet den föredetta gitarristen i Red hot chili peppers? Hans soloskivor bör uppmärksammas! Lyssna här. Men tillbaka till Pain of salvation, erkänn bra låt? Erkänn att han verkligen KAN sjunga.


Och jämför sen med den här schlgerdyngan. Helge98 vad tänkte du på?!

Sen var det dags för den andra duellen. Den var mellan Pauline och Crucified Barbara. Vem fan väljer Crufidied Barbara som artistnamn ens? Tar dem ju inte seriöst p.g.a det och sen tycker jag faktiskt att tjejer inte kan göra hårddrock. FÖRLÅT, kan inte hjälpa det, men det låter så mesigt... Ska de sjunga i rock/hårdrocksband så får se köra på Nightwishstyket och sjunga opera. Allt annat är skit. JAJA nog om de skitet, Pauline hade ens grymt härlig retrolåt som jag verkligen kände var en solklar vinnare. Men nä.


då vinner den här är den dåliga låten

Den tredje duellen stod mellan Kalle Moraeus & Orsa spelmän och NEO. Tänk gamla gubbar som sjunger på svenska med fiol och Mika. Vem vinner? Gamla gubbar som sjunger på svenska med fiol. Alltså VA, här tappade ni mig verkligen. Tror folk att Kalle och spelmännen har en chans att vinna hela esc? NEOs låt var inte världens bästa men han sjunger och ser ut som Mika, bara det borde ju göra honom till en klar vinnare? Nu viskade en fågel mig i örat och sa, men hörredu de var ju Helge 98 som röstade! JUUUSTDE!


Kalle Moraeus & Orsa spelmän låt

Och så kommer vi till den sista duellen. Alcazar mot Jessica Andersson. Min första tanke var då, vem fan är Jessica Andersson? Känns det inte helt självklart att Alcazar som är riktiga schalgerbögar och som faktiskt jämt har med bra låtar vinner denna duellen? Och så kommer Jessica Andersson och sjunger en smörig ballad och går vidare? Är det ett skämt?


Smörballaden som vann

Vad har jag kommit fram till idag?
De som röstar på melodifestivalen har dålig smak. Brydde mig inte ens om att kolla vilka två som gick vidare till final. Vem bryr sig om de blir pernilla, barbara, kalle eller jessica vem?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Att de som röstar i melodifestivalen är idioter är ingen nyhet! Fyfarao!

2010-03-07 @ 02:53:20
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0