Gör om, gör rätt

Okej nu tänkte jag posta några otroligt dåliga covers som jag bara vill spy på.
Hur tänkte dem?
"Hur kan jag göra en riktig klassiker till det sämsta skitet någon hört?",
"Vilket sätt är det snabbaste sättet att bli hatad på?",
"Jag tänkte inte alls, jag är totalt inkompetent och vet inte vad som är rätt/fel"


MAN KAN JU UNDRA.

korn - another brick in the wall part 1, 2, 3 (pink floyd)
inte sååå dålig som man förväntar sig att det ska vara men... ja men... NEJ. man gör inte en cover på dessa låtarna. det är bara helt oacceptabelt. finns inte en chans att någon hellre skulle vilja lyssna på deras cover än själva orginalet. ska dock vara lite snäll och säga att det helt klart är den bästa covern av alla jag kommer att lista.

korn - another brick in the wall youtube / spotify
pink floyd - another brick in the wall 1, 2, 3 youtube


the mike flowers pops - wonderwall (oasis)
jag hoppas det är ett skämt eller att han var riktigt nerknarkad.

the mike flowers pops - wonderwall youtube / spotify
oasis - wonderwall youtube / spotify


darin/lady gaga - viva la vida coldplay)
NO... NOOOOO!!!!111111111111 varför? hur länge hann coldplays låt gå i radion innan darin gjorde en cover? två dagar? nu går alla och tror att de är hans som skrivit den. HERREGUD. lady gaga gjorde inte i heller så bra ifrån sig när det kommer till denna låten. ska dock säga att jag inte gillar orginalet i heller speciellt mycket men vafan? finns väl gränser.

darin - viva la vida - youtube / spotify
lady gaga - viva la vida youtube
coldplay - viva la vida youtube / spotify


miley cyrus - girls just wanna have fun (cyndi lauper)
"Don't Worry, If We All Die In 2012, Miley Cyrus Goes With Us" kan det bli värre än såhär? det enda som kan vara värre är ifall the jonas brothers skulle förstöra en riktig klassiker... som tex... a-ha - take on me. jag menar fyfan... eller vänta...

miley cyrus - girls just wanna have fun - youtube / spotify
cyndi lauper - girls just wanna have fun youtube / spotify


the jonas brothers - take on me (a-ha)
... det har dem ju gjort!!! som om att man inte hatade dem tillräckligt innan? bästa exemplet på "hur kan vi bli ännu mer hatade än vad vi redan är? jo vi drar ner a-ha's helt fantastiska låt take on me ner i fördärvet och slaktar den totalt" jag ÄLSKAR orginallåten. hur kan man göra såhär?!?!?!

the jonas brothers - take on me youtube
a-ha - take on me youtube / spotify


scissor sisters - comfortably numb (pink floyd)
scissor sisters har gjort en hel del bra låtar faktiskt men denna? den tar priset. sämsta covern jag har hört i hela mitt liv. den förstör allt som orginallåten står för. det är bara pinsamt.

scissor sisters - comfortably numb youtube / spotify
pink floyd - comfortably numb youtube


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0