Musikvideor del 2

För ett tag sen gjorde jag en lista med 5 av mina favoritmusikvideor. När jag höll på att göra listan så kom jag dock på fler videor som jag bara inte kunde utelämna. Så här kommer en del 2! Här är del 1.


IAMX - My secret friend
Så himla mysigt att jag kan ta upp Chris Corner mer än en gång. I förra inlägget tog jag upp videon "Sick" från hans förra band Sneaker Pimps. Men den är tråkigt nog, en av få bra videor med Sneaker Pimps. Jäkla skillnad om man jämför med IAMX. Chris Corner regisserar sina egna musikvideor och de blir helt sjukt fina. My secret friend är nog min absoluta favorit. Men Spit it out är värd att kolla upp också. Tack vare den videon/låten så började jag gilla IAMX. Så den är ... bäst.


Daft Punk - Arounde the world
Denna musikvideon måste vara något av det bästa inom alla kategorier? Så sjukt enkel och så blir det så bra. Det jag älskar mest är att de dansar till det instrumentala och inte till sången som väldigt många gör. (Okej inte för att det finns så mycket sång i låten, men tror ni fattar poängen) Såhär gör Kate Bush också och det är en av tusentals saker som gör henne unik. Mer sånt. Tycker även de är sjukt coolt att en så "enformig" låt aldrig kan bli tråkig. Den är ju alltid bra? Sjukt.


MGMT - Electric feel
Fattar inte hur man inte kan tycka om MGMT efter att ha sett denna videon. ALla hypar alla andra videor och låtar som kids och time to pretend. Men denna? Den äger ju dem? Fattar inte.


Marina & the Diamonds - I am not a robot
Denna videon fick mig att gilla Marina & the diamonds. Att den är så enkel är det som gör den så bra. Förstår inte varför de gjort en ny version? Den andra är ju skittråkig i jämförelse.


Björk - Unravel
Tycker om väldigt många av Björks musikvideor. Men gillar ändå denna mest! Ibland stämmer verkligen less is more in. Som här. Ibland känns det som att Björk försöker lite för mycket. Åtminstone när det kommer till de senare skivorna. Här gillar jag Björk som mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0