ARVIKA DEL 1

Åkte till Arvika på onsdagen. Tog nästan sju timmar med bil och jobbigt nog var det vägarbete ungefär 70% av hela sträckan. Tur? Hade i alla fall tre nybrända skivor med blandad awesome musik. Älskar att min musiksmak är så splittrad. Skinny Puppy, Shakira, Joni Mitchell, IAMX och David Guetta på samma skiva? Vad är de?

När vi kom fram till Arvika satte vi upp tältet och gjorde oss hemmastadda! Camping är inte riktigt min grej så vi hade köpt biljetter till den "lugna campingen" Hur glad är jag över det? Tyst efter två så man kunde sova, gratis vattentoalett + dusch (som alla andra fick betala typ 10 respektive 40 kronor för) och så var där rent och fint. Blev helt chockad när jag hälsade på Jennie, Karin och Nicole på den stora campingen. Haha, fyyyyyyfan! Hur orkade ni?








Hade ställt klockan på tio nästa dag men trodde jag att jag skulle få sova så länge? Eh nä. Höll på att stekas ihjäl vid åttatiden. Vet inte vad som var värst, den sjuka värmen på morgonen eller istiden-nätterna. Fyfan vad kallt! Regnade flera timmar på torsdagen men superfina tv.nu delade ut gratis ponchos till alla vilket räddade allt. Hade inte gått någonstans utan regnskydd. Vi gick iväg till festivalområdet i våra fina ponchos och såg vårt första band för festivalen, nämligen Yeasayer!

Yeasayer var sjukt mycket bättre live än på skiva. Synd att vi inte kom dit tidigare så att jag hade kommit längre fram. Men det dög fint såhär också. När de hade spelat klart och vi skulle gå ut från tältet fick jag världens chock. Aldrig sett så mycket regn någonsin! Helt sjukt.

 

 


Vi försökte hitta Andromedascenen snabbt som sjutton för att slippa gå runt i regnet men när vi var framme var vi ändå nerdränkta. Fick sitta vid scenen i en och en halvtimme samtidigt som vi hörde Timo Räisänen spela borta på vintergatan. Seriöst, finns det verkligen folk som gillar honom? Haha, såg honom live en gång på helsingborgsfestivalen och det var något av det sämsta jag sett någonsin. Halv sex började i alla fall Anna von Hausswolff spela.



Det var en väldigt fin spelning och dagen hade inte kunnat börja så mycket bättre. Hon har en fantastisk röst och en väldig kontroll på den! Det enda jag kan tycka är lite tråkigt är att hon bara satt vid pianot. Hade varit en fin omväxling om hon valt att stå upp åtminstone på en låt. Annars var det hur fint som helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0