Veckans musikupptäckt!

Yann Tiersen
Han hära hittade jag när jag lyssnade lite på Detektivbyrån. Läste lite kommentarer på youtube där en del folk tyckte att de var Yann Tiersencopycats och att om man gillade detektivbyrån skulle man gilla Yann Tiersen också. Så jag kollade upp honom och det är ju såååååååååå sjukt fint att jag. vill. dö. Helt fantastiskt sjukt cpfin låt:


Letade upp en låt som kan förknippas med Detektivbyrån och hittade denna som är
soundtrack för filmen Amelie från Montmartre.


Men att Detektivbyrån skulle vara copycats kan jag väl inte hålla med om riktigt. Yann Tiersen har väl inte ensamrätt på dragspel vad jag vet, det är väl bara kul att fler gör dragspelet mer modern? Kan ju förknippas med gammalgubbe-instrument annars. Sjukt fint i alla fall.

        

Kommentarer
Postat av: Lesly

Åh det var fina låtar fastnade totalt =) Den från filmen Montmartre gillade jag. Måste se filmen ..

2009-03-09 @ 22:49:14
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0