Detektivbyrån @ Mejeriet, Lund

I onsdes såg jag ju Detektivbyrån på Mejeriet i Lund. Måste ju bara säga att jag saknat mejeriet sjukt mycket. Det är ett av mina favoritställen. Delar ettaplatsen med lille vega som också är sjukt mysigt. Älskar de små lokalerna, blir en helt annan känsla där! Senast jag var på mejeriet var när jag såg Chamillionaire och innan dess var det väl Bright Eyes? Har jag bara varit där tre gånger? Helt sjukt.

Den senaste tiden, eller senaste året kanske, har jag blivit väldigt okonsertig. Orkar inte köa längre och har inte något problem med sittplatser längre i heller. Det är snarare ganska mysigt nu. Så jag kom en halvtimme innan insläpp men ändå var det bara fyra pers före mig. Najs!

MEN... sen satte jag mig vid borden mot den stora scenen. För det är väl klart att dem spelar där? Hade världens finaste sikt från min sittplats med ett räcke framför som jag kunde haft kameran på så att det inte blev suddiga bilder eller nått. Sen börjar förbandet - på den lilla scenen och så tänkte jag "Ja, men okej. Han spelar väl där då så att de ska slippa att ta undan massa saker efter honom eller nått. Klart inte detektivbyrån spelar där. Då är dem ju dumma i huvudet" Men ja gissa vad? Klart dem spelade där! För att citera Martin: "Ja vi kom ju in här förut så klädde jag av mig och började förbereda så kommer dem och säger att nä, men ni ska ju spela på den lilla scenen. Man bara... jaha. Det är ju skitstor skillnad på scenerna. Denna är ju sååå liten. Men ändå blev de såhäär mysigt" Så jag fick ställa mig rätt mycket åt sidan. Kanske inte de ultimata för mig som får panik om jag inte står längst fram. Men det blev ändå hur bra som helst.

Längessen jag blev sjukligt besatt av en konsert som nu. Hej 2005? Är så mäkta imponerad över hur duktiga dem är. Dragspel, klockspel, keyboard, trummor, theremin osv. Har aldrig sett någon spela theremin live förut och tycker bara att det är så sjukt häftigt, världens häftigaste instrument? Ge mig en theremin NU tack. Världens finaste spelning med världens finaste mellansnack. Och sen var publiken det bästa på länge. De var inte många där men så mysiga! Riktig fin konsert. Sen var förbandet one man freac show jävligt bra också. Fick riktiga sigur rósvibbar när han sjöng i falsett. Hittar dock ingen låt på hans myspace som låter så magisk som han lät live. Inte ens någon livevideo på youtube låter som han lät i onsdes (kanske för att han inte är ensam på scen?). Nästan man börjar undra om de är samma kille, haha! Så får ni möjlighet att se honom live så gör det - sjukt fint!




Detektivbyrån - Partyland
Inte världens bästa video men den har riktig mejerietkänsla i sig. Där spelar Martin theremin också. Syns inte så bra för jag stod inte på hans sida. Nästa gång ska jag fan stå vid thereminen. Så jävla häftigt. Ska lägga upp en bättre video sen från stockholm som är grym.

Efter konserten gick jag fram till Martin och Anders och pratade lite! De sålde skivor men jag hade inga pengar med mig. Hade ju suttit fint med en vinyl! Men får beställa hem från hemsidan sen istället. Frågade om de sålde skivor i Danmark dagen efter och de skulle dem göra. Fick ett "vi ses imorgon" av Anders. Så fint! Men kunde aldrig åka in till danmark. De spelade så sent som 23:00 och Lasse skulle upp 5 morgonen därpå så han kunde inte hämta sen. :( Men... men... Lär ju inte bli sista detektivbyrånkonserten för de! Världens finaste.


Anders: Blev jag skitful nu?
Jag: VA?! nä? de blev asbra, du ska få se
Anders: Men OJ det där blev ju skitsnyggt

Kommentarer
Postat av: Sheryl Fucking Stål

håkan hellström har du också sett på mejeriet

2009-12-14 @ 19:47:10
URL: http://sherylstal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0