ESC finalen

Får säga att jag är väldigt positivt överraskad av årets bidrag till ESC. Fanns många låtar som jag tyckte var bra eller underhållande! Och så vann tyskland, som jag hoppades på i förra inlägget. Tyckte dock inte låten var en av de bästa när jag sett alla bidrag. Men en av de bästa i alla fall. Kul att hon vann, hon blev ju så himla glad, haha.

Mina 5 favoriter:
Ukraina


Bästa låten. Skulle ha vunnit, lätt! Men folk är väl inte mogna för sån här musik på en så kommersiell musiktävling. Jag tyckte i alla fall det var den mesta orginella låten. Väldigt imponerad på att hon är helt ensam på scenen men ändå lyckas förmedla en känsla genom tvrutan, vilket många bidrag som hade värsta spektaklet med koreografi, dansörer, effekter etc. inte lyckades med. Coolt!


Turkiet


Turkiet hade snyggaste framträdande. Gillar roboten! Fast hon förstörde allt när hon tog av sig robotklädnaden. Är lite besatt av robotar på grund av Daft Punk, haha! Så det var lite minus. Annars gillar jag det! Kul låt också! Denna kom i alla fall i topp fem så det var ju kul.


Serbien



Haha kan inte hjälpa det! Måste finnas en konstig låt med varje år. Tycker han är så söt. Vem klippte hans frisyr liksom? Sån tönt. Märks rätt tydligt att många körde på "ung-söt-kille"bidrag i år på grund av att Rybak vann förra året. Så kommer han här liksom mitt i allt och bäst av allt, ser så jävla glad ut. Vill fan vara vän med honom. Haha, så söt! Han liknar en japanes och låten låter fan japansk också. Också jävligt kul att Serbien var typ en av två länder som sjöng på sitt eget språk. Fattar inte varför så få sjunger på sitt eget språk? Det är ju hela poängen. Blir mer personligt.


Israel

Israel sjöng också på sitt eget språk! Typ 80% av årets bidrag var fan ballader så att sjunga en ballad på sitt eget språk gjorde denna mer unik än de andra tråkiga balladerna. Så här vill jag att den Israeliska dubbningen av Aladdin ska låta. Låter sjukt mycket Disney!


Azerbaijan


Den låt jag nog mest skäms över att jag tycker är bra. Haha! Nä, man ska inte skämmas. Men den känns som en typiskt radiohit. Och radiomusik är väl den "genre" jag gillar minst. Men tycker de är sjukt kul att jag har en så splittrad musiksmak att jag kan tycka detta är bra ändå. Största nackdelen med detta bidraget är väl mest att hon påminner om Miley Cyrus. Alltså, om jorden går under 2012 är det Miley Cyrus fel. Så mycket ogillar jag henne, haha!

Kommentarer
Postat av: Patrik

"Tyckte dock inte låten var en av de bästa när jag sett alla bidrag. Men en av de bästa i alla fall."



(Y)

2010-05-30 @ 21:23:58
URL: http://amerikatv.blogspot.com/
Postat av: sandra

tur du finns patrik. tycker de lät rätt fint ändå så de får vara kvar så.

2010-05-31 @ 14:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0