I am terrified



Efter detta inlägget ska jag inte tjata om Chris Corner/IAMX på ett tag. Försöka i alla fall! Men idag är det ändå ok för imorgon släpps skivan Dogmatic Indifel Comedown OK. Hela skivan består av remixer av låtar från skivan Kingdom of welcome addicition.

Jag har bara lyssnat på en låt än så länge och det är den låten som har släppts som singel och musikvideo, nämligen I am terrified. Hade jättesvårt för låten i början eftersom orginalet är så "mjuk" och skör och denna är raka motsattsen. Riktigt hårda beats och väldigt mörk. Men ju mer jag lyssnar desto mer tycker jag om den. Såhär skulle den ha låtit om den hade släppts på hans andra skiva The Alternative. Får ju säga att jag faktiskt är positivt överraskad av att Alec Empire gjort remixen, han har gjort remixer på bland annat Björk - Jóga och Patrick Wolf - Hard Times och jag kan väl inte påstå att de remixerna är speciellt bra alls. Han lyckades mycket bättre med denna!

Fast när det kommer till videon vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Den börjar hur bra som helst, känns lite amatörmässig men det känns ändå ok fram till ungefär 01:45 då den tappar allt. Eftersom det är Chris Corner själv som regiserat den så är jag faktiskt besviken. Enligt mig är IAMX musikvideor alltid sjukt fina. Jämför man den här med den senaste musikvideon My secret friend (som verkligen är något av de bästa jag sett i musikvideoväg) så känns videon bara helt ... fel.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hmm... Jag gillar! Även om min dator typ hängde sig när jag försökte lyssna.. heh.

2010-03-18 @ 17:46:52
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0