Foy Vance

Oftast när jag ska gå på spelningar hoppas jag på att det inte kommer vara något förband. Alltid trevligt med musik, men förut köade jag ganska många timmar till många spelningar. Då var det inte så roligt att stå upp en timme till inne i lokalen, haha. Man väntar ju på att de man ska se ska komma upp på scenen! Hur som helst, till 90% har de förband jag sett varit bra, men inte något märkvärdigt som fått mig att vilja kolla upp dem mer. Men sen finns de där 10% som faktiskt varit något sjukt jävla bra att jag inte riktigt vetat vart jag skulle ha tatt vägen.

Såg Tori Amos i Oslo förra året. Köade från klockan tre på eftermiddagen och stod upp ganska mycket under köningen eftersom det stod på biljetten att det var onumrerade sittplatser. Så tänkte vara skitsmart och stå så mycket som möjligt så att det inte skulle bli jobbigt att sitta ner så länge sen. Tji fick jag, det var det ändrat till ståplats... Hade så jävla ont i fötterna och tänkte, fyfan, nu ska jag stå här och se ett jävla förband innan också. Men tror att all värk i fötterna försvann när Foy Vance kom upp på scenen. Alltså heeeerreguud! Ville aldrig att han skulle gå av scenen. Han var så sjukt duktig och hans röst var helt otrolig. Tror att alla inne i lokalen blev helt lamslagna. Innan var stämningen mer "Kan förbandet komma snart så vi får se Tori" men så fort han började sjunga blev alla knäpptysta och bara tittade på varandra. Sjukt fantastiskt!


Haha får ju älska hans mimik när han sjunger! Dock ger klippet inte hans röst någon rättvisa, men man hör ju att han är sjukt duktig. Verkar inte som att han får den uppmärksamheten han förtjänar för det är inte så himla lätt att få tag på hans musik. Tur några låtar åtminstone finns på spotify. Fast gillar liveklippen på youtube mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0