IAMX @ Debaser, Stockholm

IAMX i lördes var jättefint! Det var mycket, mycket bättre än förra året då jag såg dem i Danmark. Chris såg mycket bättre ut eftersom han rakat bort det fula skägget han envisades med att ha, det var bättre belysning och Chris hade till och med ett klädbyte! Stooort +. Det som var lite tråkigt var väl att ljudet inte var världens bästa, men men.

Det var 20årsgräns på konserten och som de flesta vet så fyller jag inte 20 förrän i sommar. Jag blev så sjukt ledsen när jag såg eftersom det är 18års gräns söndag-torsdag (men är man under 18 får man ändå komma in med målsman) fredag och lördag är det 20års gräns men då får man inte komma in med målsman om man är under? Cp? Debaser suger. Jag kom i alla fall in trots en del komplikationer, haha! Tack snälla vakten!





De började inte spela förrän klockan tio och insläppet var sju men snällaste Maxen följde med mig som sällskap så jag slapp vara där helt själv! Gav honom min kamera så det är Max som tagit alla bilderna. Kände väl att jag inte riktigt hade tid med det själv. Chris Corner är ju faktiskt världens, världens, världens finaste så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen, blir helt nollställd (hej fangirl_90, åhhh orkar inte). Känns verkligen som att jag är tillbaka till samma sjuka beroende/besatthet som jag hade år 05-06 när jag var helt såld på Miyavi.




Setlistan var fin men jag saknade låtarna bring me back a dog och song of imaginary beings. Enligt setlistan skulle de egentligen spelat den sistnämna låten + två andra men när de gick av scenen för andra gången så blev något fel? Vet inte om de var en gubbe som råkade sätta på musiken igen eller tända belysningen, det blev nått cp i alla fall så nu fick vi inte se de tre sista låtarna! Dållit. Song of imaginary beings är ju så himla fin. Lissen.

Jag fick i alla fall se Spit it out, President, The great shipwreck of life och My secret friend som är bäst, bäst, bäääst så det är helt okej ändå. Sen var jag väldigt positivt överraskad över att Mercy och Kiss & Swallow var två av de låtarna som var bäst under konserten. De är inga stora favoriter annars.





BTW, ser ni den omtalade HÄSTEN på vissa bilder? Hur glad är jag över att se den? Jag älskar den hästen! Hur många gånger har jag tjatat om den? Hur fint? Huuuuuuur fint? Kolla här om ni inte fattar vad jag pratar om. HÄSTEEEEEEN!!!! ... I alla fall! Är sjukt nöjd med min Stockholmresa. Fick träffa två av världens bästa människor och se en av världens finaste, hur fint? Max tyckte också det var bra! Till och med bättre än 30seconds to mars som han såg tre dagar innan... Fast han nekar det men jag vet nog!



Kommentarer
Postat av: Johan

Ah du fick verkligen väldigt fina och tydliga bilder! Måste ha varit en väldigt bra kamera du (eller snarare din kompis) använde? Själv köpte jag nyligen en ny digitalkamera som jag hoppades skulle vara bra, men den är ruggigt mycket sämre än min förra istället...

Underbar spelning var det!

2010-03-16 @ 00:06:58
URL: http://kanard.blogg.se/
Postat av: Jennie

Villevilleville också seeee D:



Nästa gång kräver jag åtminstonde EN heldag så vi kan göra ngt mer spännande än att SOVA framför värdelös film! Även om tom det är ganska awesome tsm med Sandra!!!!!! <3

2010-03-16 @ 18:38:15
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0