Nya skivsläpp


The Kissaway Trail släppte nytt album den förste mars! Några dagar sen... Måste köpa skivan snart, deras musik är så svår att få tag på. Bara deras senaste singel SDP finns på spotify och de finns knappt någon torrents med dem så jag får inte ens tjuvlyssna. Har jävligt höga förväntingar eftersom deras debutskiva är så sjukt jävla bra. Top fem på min sovskivalista, det säger väl en del. Visst är det så att de artister man följt från första skivan oftast gör sämre skivor sen medan artister som man upptäcker och som redan gjort några album tidigare oftast är lika bra och till och med bättre? Två jävla bra exempel:


Bloc Party. ÄLSKADE deras debutskiva Silent Alarm med låtar som positive tension , like eating glass och price of gas. Deras två senare skivor kommer inte alls upp i samma nivå som den första. Har försökt att lyssna på åtminstone deras andra skiva a weekend in the city ganska många gånger men tappar intresset ganska fort. Den bästa låten på den skivan går inte ens att jämföra med den sämsta på silent alarm. Känns mest "meh"


Dúné. Alltså lilla, lilla Dúné. Skivan we are in there you are out there är något så sjukt jävla bra. VAD HÄNDE? Är ni nya tokio hotel eller? Finns bara en låt på spotify med Dúné och där är till och med artistnamnet felstavat så jag hänvisar till deras musikvideor på youtube. På skivan waityaot finns sjukt bra låtar som bloodlines, a blast beat och dry lips. När jag såg dem live 07 så tyckte jag att de var sjukt grymma live. Riktigt bra scennärvaro men efter att ha hört deras nya skiva har jag ingen vidare lust att gå på fler konserter. Nä, dúné får lämna titeln "danmarks bästa band" för den titeln går numera till The Kissaway Trail.

Soap&Skin, Marina & the diamonds, Klaxons och MGMT är bara några av de artister som jag är rädd kommer att sabba allt varefter de släpper sina andra album. Både Klaxons och MGMT ska ju släppa nytt detta året har jag hört. Snälla gud gör att de låter bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0