5 av mina favoritmusikvideor

Nu när jag väl började titta efter musikvideor så kom jag bara på fler och fler som jag älskar. Så får dela upp inläggena lite. Börjar med fem stycken favoriter!




Kate Bush - Sat in your lap
Allt i denna videon är bara så sjukt random. Älskar att hon är så knäpp. Älskar att hon inte är rädd för att vara konstig, det blir så himla bra. Både videon och låten är helknäpp, men det är Kate när hon är som bäst tycker jag. Finns ingen skiva som någonsin kommer komma upp i samma nivå som The Dreaming. En annan storfavorit bland Kate Bush musikvideor är videon för just låten The Dreaming. Älskar hur hon dansar i den. Vem fan kan dansa sådär och ändå få det att funka? Sjukt.




Sneaker Pimps - Sick
Min älskade Chris Corner! En (bra) låt som blir tusen gånger bättre tack vare musikvideon. Ett exempel på en låt som är helt fantastisk men som blir totalslaktad på grund av videon är MGMT - The youth. I alla fall, jag älskar Chris Corner. Han är så fin. Kan kolla på denna tusen gånger i rad utan att tröttna och fan vad jag önskar att han kunde se ut sådär igen. Sportfånefulsöt.




Pink Floyd - Goodbye blue sky
Räknas denna som musikvideo? Jo, de tycker jag nog. Klippet för låten Goodbye blue sky från filmen The Wall hur som helst. Älskar animationen, så brutal och mörk! Hela The Wall är bara sjukt brutal och en av världens bästa filmer. Måste ses om man inte redan sett. (Och på tal om samma slags filmidé, interstella 5555 med daft punks discovery som soundtrack är också jävligt sevärd!) Kolla, kolla!




Lady Gaga Ft Beyonce - Telephone
Kan inte stå emot henne! Tycker texterna är förjävla tråkiga men ja det funkar ändå ganska bra. Videon här ovanför har väl ingen missat, typ världens mest hypade? Haha. Med all rätt tycker jag, den är ju hur cool som helst.




Marilyn Manson - The nobodies
Älskar nästan alla musikvideor med Marilyn Manson. Men denna är nog bäst? Eller? Står lite mellan denna, sweet dreams och beautiful people. Svårt. Har lite svårt för att fatta varför jag inte lyssnar på dem speciellt mycket längre när jag ser videon. Det är ju förjävla bra.

Kommentarer
Postat av: jennie

my secret friend då?!?!?!?

2010-04-24 @ 16:30:08
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/
Postat av: sandra

meh, skrev ju att jag delar upp inläggena! blir för många annars ;)

2010-04-25 @ 00:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0