Filmbyte

Idag hade jag och Sophia ett filmbyte. Jag fick låna tre filmer av henne som hon tycker om. Eller den tredje har jag velat se jättelänge nu men aldrig gjort det. Men de andra två är två av hennes favoritfilmer. Sen fick hon låna två filmer av mig som jag älskar. Haha gissa vilka två?

Dessa fick jag låna. Tryck på bilderna för att läsa mer om dem!
Walk the line, the boat that rocked, amelie från montmartre


Skulle egentligen se en idag men var så trött när jag kom hem så jag sov istället, haha! Men ska ha riktig filmkväll sen i helgen när jag har gott om tid! Amelie från montmartre har jag hört så mycket bra om innan och har alltid velat se den. Yann Tiersen som jag såg på malmöfestivalen förra året har ju gjort soundtrack till filmen som låter ungefär (förstår inte alla likheter) som detektivbyrån. Fint! De andra två verkar också bra. Den första ska vara lite drama, och handla om Johnny Cash medan den andra ska vara en komedi! Fin blandning, haha!:)

Och om de finns nån som mot all förmodan inte vet vilka två filmer som jag lånade ut så är det ju självklart de två bästa filmerna någonsin. Donnie Darko och The Crow! Haha ska bli spännande och se vad hon tycker om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0