2. The Crow


Tur man kan somna? Kör en ny film då istället.

2. The Crow.
En lärare tipsade mig om denna filmen när jag gick i högstadiet. Fick låna en skiva av henne en gång med The Cure som jag gillade jättemycket och dem har gjort en låt till filmen så det var nog där det började. Dum som jag är så tog jag mig aldrig tiden att faktiskt titta på den. Däremot har jag sett några klipp ibland när den varit på tv men jag har aldrig sett hela filmen förrän nu, sådär lagom 5 år senare, haha!

Brandon Lee spelar huvudkaraktären Eric Draven a.k.a the Crow som tillsammans med sin fästmö blir brutalt mördade dagen innan Halloween, som också är dagen innan deras bröllop. I början av filmen så får man höra detta citatet: "People once believed that when someone dies a crow carries that soul to the land of the dead. But sometimes something so bad happens that terrible sadness is carried with it. And the soul can’t rest. And sometimes the crow can bring that soul back to put the wrong things right." och det är just detta som händer. Eric Draven uppstår från de döda för att hämnas!

Sjukt bra film och de som inte har sett den har verkligen missat något! Precis som Donnie Darko har denna filmen ett riktigt bra soundtrack som spelas på precis rätt tillfällen. Brandon Lee gjorde ett fantastiskt bra jobb och jag är säker på att han hade fått många bra rollerbjudanden efter denna filmen som skulle ha blivit hans stora genombrott om han tragiskt nog inte hade dött av misstag under inspelningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0