Soap&Skin


Har köpt biljetter till en konsert till! (sjukt många det blev nu helt plötsligt) Men kan bara inte missa detta! Blixa Bargeld, Alva Noto och den viktigaste: Soap&Skin! De andra två har jag tittat upp och lyssnat på lite, är väl inte direkt något jag skulle fastna för. 7minuter långa låtar med ett ljud som de ändrar lite då och då och som folk kallar mästerverk osv, ungefär som Oval. Oval måste vara det tröttsammaste jag hört i hela mitt liv. Bara för att citera något av de klockrenaste:

"in what context do you listen to his music? i mean, i only listen to it in order to fall asleep. I usually can't get past track 3. I'm not being sarcastic, i like his music and think systemisch is great, but it's hard to listen to the whole thing and not falling asleep."

Hur som helst, kan ändå bli kul att se de två andra banden! Såna artister brukar åtminstone ha fina föreställningar! Men är för Soap&Skin som jag köpt biljetter såklart! En 18årig tjej från Tyskland som gör sjukt konstig, ibland läskig musik. Men ändå är det sjukt fint och fängslande! Lyssna:


Kommentarer
Postat av: PAAATE

Alva Noto är för fan inte musik, det är ett trasigt modem

2009-09-07 @ 03:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0