Tori Amos @ Sentrum Scene, Oslo



Kom till Sentrum Scene vid tre men insläppet var inte förrän åtta! Anledningen till att jag kom dit så tidigt var för att Tori brukar ha meet & greets innan konserterna men såklart hade hon det inte i Norge. Damn you. Men det gjorde inte så mycket, träffade på rätt många människor där som var jättetrevliga! T.ex var det ca 10 personer (där var också VÄRLDENS sötaste bög. gud så söt han var) som åkt från USA för att se Tori i europa (de hade såklart sett nästan hela usaturnén också) De hade varit i Danmark och idag skulle dem nog åka till Prag. Helt sjukt! Vill också göra något sånt.



Träffade även två svenska tjejer som var jättesnälla och en snäll norsk kille som hette Per eller Pjer eller Pär ja! Skitsamma. Fick massa halstabletter av honom hela tiden! Råkade dock göra en stor tabbe:

Per/Pjer: Ska man ha legitimation också?
Jag: Ja, de sa att man skulle ha de om man kände att de kunde behövas. Men de är nog ingen fara för dig, du ser ju inte så ung ut.
Per/Pjer: ... Tack.
Jag: HAHA, alltså... jag menar...

Hahaha!
DÅLLIT SANDRA, DÅLLIT.

Sen vare i alla fall konsert! Stod på hemsidan att det skulle vara sittplatser och därför tänkte jag vara smart att stå upp större del av köningen. För de blir jobbigt att sitta så länge annars, men nänä, ståplats var de ja. Gissa vem som hade ont i fötterna sen? Hur som helst: Foy Vance var förband och verkligen jättebra! En av få förband som jag faktiskt gillat! Han hade en annorlunda röst och skämtade dessutom hela tiden. Skitsöt! Lyssna på honom! Han spelade bara fyra låtar men sen kom ju självaste Tori Amos ut! Här är ganska många bilder, jag kunde inte riktigt välja ut några:





















Hon var jättesöt och det var lätt värt en resa till Norge för att se! Har fortfarande lite svårt för henne som de flesta vet, haha, men innerst inne tycker jag att hon är rätt bra ändå! Jag fick höra nästan alla låtar som jag ville höra som crucify, give, cornflake girl och flavor! Men hon missade ju bouncing of clouds och welcome to england. Vad hände med dem liksom? Två av de nyaste singlarna? :( Den bästa låten var dock ingen av de nämnda utan förvåningsvist "lady in blue". En låt som verkligen inte är speciellt märkvärdig på skiva. Men riktigt snyggt uppbyggd live! Så de var en fin överraskning:)

Filmade under cornflake girl. Inte så bra kvalite men hade inte så mycket minne i kameran så fick ställa in på lägsta kvalite för att kunna filma hela.

(Bästa kommer runt 3 minuter! Grymme på piano?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0