Soap&Skin @ Marmorkirken


Igår åkte jag och Lasse till Köpenhamn på en liten oktoberkonsert! Spelningen var inne i Marmorkirken, de ni! Inte varje dag man går på en konsert i en kyrka inte! Tyckte de var döhäftigt. Högt som fan i tak, hundra meter eller nått och sen älskar jag kyrkor överlag. Tycker de är så mysigt och har en speciell känsla med alla ljus och kors.








Och vad är bättre än att ta dit Anja Plaschg från Soap&skin dit? Var som att släppa in Satan själv i "Guds hus." Älskade kombinationen. Jag tyckte hon var skitgrym, lite teaterapa då hon spelar helt galen och knäpp. Fick rysningar hela tiden!

De andra två aristerna som skulle spela efteråt strunta vi i och åkte hem istället. Skulle upp vid fem idag och la mig vid ett så det var väl lika bra. Har inte lyssnat så mycket på något av de andra i heller, lite på Alva Noto på spotify och jag somnar nog bara, haha.

Det enda tråkiga var väl att jag inte hade kamera med mig. Brukar alltid vara den som förbereder inför konserter och laddar batteri dagar innan men glömde helt bort det denna gången. Så fick ta lite kassa mobilbilder bara för att. Kan ju inte gå på en konsert utan att ha något fotobevis?!



Ja, som ni ser, bästa kvaliteten på bilderna...!
Tur finns ju flickr så jag hittade lite finare bilder här







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0