Rosebelle, believe!











stycket kommer från låten houdini på skivan the dreaming. drar lite kort om honom. År 1891 började Houdini sin karriär  som trollkarl , han hade en förmåga att bryta sig ur kedjor, handklovar och tvångströjor. Han dog 31 oktober = på halloween.

låten handlar om mrs houdini som var hans assistent vid hans uppträdanden. låten hoppar mellan två stadium.  i första versen träffar hon en bluffmedium (hur säger man?) men känner igen bluffen och bryter cirkeln.

i andra stadiet är man tillbaka till henne och houdini när han levde och uppträdde.
han är fastkedjad och hon är villig till att ge honom nyckeln genom en kyss
"with a kiss i'd pass the key" alltså!

på omslaget ser man mrs houdini och houdini där han
är fastkedjad (om man tittar noga har även "mrs houdini" en nyckel i munnen)
och på baksidan av omslaget står texten!



Jag tycker hela den här historien är jättefin. detta är självklart förkortat till tusen. låten handlar om mer än såhär och de finns en del spännande sidor man kan läsa om houdini! Denna till exempel, där en person skrivit lite om en bok som handlar om honom. Bland annat en hemlig kod, läs!

Sen vet ni ju att jag älskar Kate Bush och de skadar inte att ha en text från henne, faktiskt. Och sen finns de faktiskt en anledning till men de är privat och jag tänker inte säga till någon!

Kommentarer
Postat av: Sophia

oj, visste inte att du har tetuerat dig eller ens att du tänkte göra det. Jag funderar också att göra det men jag är rädd att jag ska ångra mig senare i livet haha.

2009-01-23 @ 13:09:07
URL: http://sophiaa.webblogg.se/
Postat av: fia

ÅH vill se irl

2009-01-23 @ 19:50:58
Postat av: fia

ÅH vill se irl

2009-01-23 @ 20:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0