The Futureheads



Justde jag skulle skriva om konserten i fredes. Det har inte ritkigt blivit av, haha! Det var en va de konstigaste konserter jag varit på. Så sjukt lite folk? Det var ju nästan pinsamt! Jag kom dit kvart i åtta (insläpp åtta) och då var jag ändå först i kön. Fick gå runt och fråga i puben bredvid om de var inställt eller var insläppet var men jag hade tydligen stått på rätt ställe.

Sen när vi kom in var det bara fyra stycken (med mig) som stod upp vid scenen när förbandet spelade. Jag har aldrig varit med om att de stått så lite folk. Inte ens när The Futureheads kom ut vågade så mycket folk komma fram, bandet fick be dem göra det. Pinsamt? Haha! Och en del folk som kom fram såg så vilsa ut, typ som att de kommit till fel ställe och inte visste var de var någonstans.

Jag kunde två låtar, super! Och jag hade tjuvkikat på spellistan så jag visste när Hounds of love kom! Så sjukt bra! De har faktiskt gjort en jättebra och originell cover vilket är jätteroligt. Jag tycker folk som bara tar en låt och inte gör den till sin egen lika bra kan skita i det. De har verkligen gjort den till sin egen. Fast jag stod ju bara och tänkte på Kate! Tänk om de var Kate, liksom!

Hittade en blogg, jag skrattade:
Han här stod bredvid mig med en kompis. I slutet någongång hörde jag att någon av dem pratade om Kate och att hon aldrig turnerade. Haha fick en hjärtattack nästan! Sen hittade jag hans blogg! (Stalker)

Av de som väl var där kan man kategorisera in publiken i tre kategorier och förhållningsmängd efter de fyra som stod längst fram under det stackars förbandet. Vill bara lägga till att det inte är något ont om någon av de här personerna, de hade smak nog att dyka upp, samt att ge sitt stöd genom att stå längst fram! Aja, kategorierna från vänster:
  • 1. Futureheads-fanet. En tjej utan sällskap som var där för bandet hon så gärna ville se ändå.
  • 2. Spanarna. Två tjejer som var helsugna på rockande killar, och som inte ville missa ett tillfälle till att spana in coola, snygga och - icke att förglömma - musikaliska män.
  • 3. Musikälskaren. Tjejen som verkade älska Kate Bush och därför tog i från tårna när Hounds of Love spelades.


Kommentarer
Postat av: Sophia

nu ska jag allt ta och lyssna på deras version av hounds of love:)

2008-11-19 @ 17:49:09
URL: http://sophiaa.webblogg.se/
Postat av: Han där som stod bredvid dig på Futureheads

Haha, jag antar att jag prickade rätt i mina gissningar va? Jag borde börja skaffa en karriär på mina fördomar eller något...

2008-11-20 @ 00:55:46
URL: http://spekuleraren.blogspot.com
Postat av: sandra

haha ja, jag tror du borde göra det. imponernade ;)

2008-11-20 @ 16:03:10
URL: http://zerozeroni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0