IAMX Fire and Whispers tour

I tisdes släpptes det datum för IAMX nykommande turné och både Malmö och Stockholm är inräknade. Tror inte riktigt jag kan beskriva hur glad jag är över det! Hade räknat med en spelning i Stockholm i och med att deras nya skiva Volatile Times kommer att släppas i vår. Men var inte beredd på två spelningar i Sverige. De kommer spela i Malmö den 24 mars och i Stockholm den 25 mars. Lite synd att de är dagen efter varandra, men det fixar sig! Inte en chans att jag kommer missa någon av spelningarna, speciellt inte efter den stora besvikelsen som kom när de ställde in sin spelning på Arvikafestivalen detta året.

Fler datum kommer att läggas till senare och jag hoppas på att de blir en spelning i Danmark eller i värsta fall Norge. Får se hur det blir med det! Ser fram emot den nya skivan väldigt mycket. Tycker att alla IAMXskivor är unika på olika sätt så det ska bli väldigt kul att se hur Chris Corner utvecklas. Han kommenterar skivan själv såhär: "I have been decoding the past and hitting walls for years but finally I feel this album is my personal breakthrough.” Kan ju inte bli annat än superfint!

Alla som har möjlighet att gå, gå! De två gånger jag sett IAMX har varit helt fantastiska.
Läs om det här och här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0