Detektivbyrån



För drygt en vecka sen gick jag och min syster igenom spellistor på spotify och vi kom förbi Detektivbyrån. "Synd att de har splittrats precis när jag börjar gilla dem" säger hon då. Wait... what?! Fattade typ ingenting. Men så gick vi in på deras hemsida deketivbyran.net och jo helt riktigt, de har tydligen splittrats. Vad i helvete? Läs deras förklaring här.


Vet inte vad som är värst.
1. Att jag inte visste om det.
2. Att min syster visste det innan mig.
3. Att de splittrats.
4. Att det var typ 2 månader sen de splittrades.

Var har jag levt? Och hur faaan kan de splittras? Den enda goda nyheten med detta är att åtminstone Martin Molin som är ena halvan av duon kommer att fortsätta göra musik. Hoppas inte musiken skiljer sig jättemycket från det han har gjort tillsammans med Anders Molin bara. Det är ju något av det finaste man kan lyssna på.


Första gången jag såg Deketivbyrån var på Malmöfestivalen 2007. Jag och Sheryl väntade egentligen bara ut tiden för att jag ville se Slagsmålsklubben som spelade lite senare, ingen av oss hade hört Detektivbyrån förut. Det var så himla fint och mysigt att jag egentligen inte ville gå därifrån. Ångrade mig lite efteråt eftersom SMK var mycket sämre i jämförelse.


Andra gången jag såg Detektivbyrån på Mejeriet i Lund 2009. Helt fantastiskt fint var det. Fick tillbaka den speciella "lokal"känslan och samhörigheten med de andra människorna som man känner på sina första konserter. Allting kändes sjukt mycket 2005. Läs mer om konserten här. "lär inte bli sista konserten med deketivbyrån som jag ser" skrev jag där. In my face!!!!11

Detektivbyråns bästa låtar enligt mig!
Detektivbyrån – Om Du Möter Varg
Detektivbyrån – Life/Universe
Detektivbyrån – Partyland
Detektivbyrån – Generation Celebration
Detektivbyrån – Dansbanan
Detektivbyrån – Hemvägen


Kommentarer
Postat av: Fredrik Hoffman

1. Du har ju gjort en bra comeback!



2. Jag har faktiskt intervjuat Detektivbyrån och de var grymt trevliga. Trist med splittringen.

2010-10-24 @ 21:22:15
URL: http://fredrikhoffman.wordpress.com
Postat av: Fredrik Hoffman

1. Du har ju gjort en bra comeback!



2. Jag har faktiskt intervjuat Detektivbyrån och de var grymt trevliga. Trist med splittringen.

2010-10-24 @ 21:23:17
URL: http://fredrikhoffman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0