Way out west 2010



Börjar bli lite sugen på att åka till Way out west i sommar trots allt. Karl har tjatat lite på mig om att jag borde åka dit men har inte tyckt att något av banden har varit speciellt intressant alls. Marina & the Diamonds gillar jag ju så den bokningen är det inget fel på. LCD soundsystem har jag gillat sen kanske två år tillbaka så att kunna skriva till dem under min "dessa har jag sett live" hade även det känts helt ok.

Men sen, blueärk. Bara jag som verkligen inte förstår de bra med La Roux, The xx och The radio dept? La Roux känns som ett dåligt försök till att vara en kvinnlig Patrick Wolf. Folk ser henne säkert som det också... Nä ueh, går inte hem hos mig. The xx är också förjävla tråkiga. Hur har de kunnat bli så kända?




... Men nu har även Paul Weller, M.I.A och Jónsi bokats. Jag missade ju Sigur Rós när de var och spelade på WoW år 2008 så att se Jónsi (sångaren i sigur rós) känns jävligt aktuellt. För att kompensera lite liksom. M.I.A verkar också lite halvcool och han Paul Weller ska jag kolla upp. Fortsätter de såhär kan det nog bli en biljett mot Göteborg i sommar, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0