Yeasayer - I remember



På måndag spelar Yeasayer på Lille Vega i Köpenhamn - Jag ska inte gå. Önskar att jag vore lite rikare så att jag kunde gå på alla konserter som jag vill gå på. Måste begränsa mig så himla mycket ju. I alla fall, för de som inte visste så släppte Yeasayer nyss ett nytt album som heter Odd blood. Den finns att lyssna på i spotify. Jag brukar ha lite svårt för sånhär musik egentligen. Har försökt mig på local natives, vampire weekend (som btw också släppt ny skiva i år. ska försöka lyssna på den snart), grizzly bear och animal collective etc men jag vet inte... De gör inget märkvärdigt intryck hos mig faktiskt. Än. Men Yeasayers öppningslåt på nya skivan är galet knäpp och jag älskar ju knäppt. Klart de går hem!

Min favoritlåt är dock I remember! Tror de får bli dagens låt idag! Eller kvällens... eller nattens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0