There is love in you



Har en liten lista på några intressanta skivsläpp detta året som jag håller på att gå igenom litegrann. Igår  började jag lyssna igenom Four Tets nya skiva There is love in you lite smått och säger bara... WOW! Vilket öppningsspår den skivan har. Jag tycker öppning- och avslutningsspåren på en skiva är jätteviktiga faktiskt. Öppningsspåret är ju som en liten inledning till något förhoppningsvist stort och helt faktiskt. I många fall känns de dock som att en del band lägger ner så mycket själ och tanke på öppningsspåret att de liksom glömmer bort resten av skivan som bara blir lite sådär halvdan. Bat for lashes andra skiva Two suns är ett bra exempel där jag tycker att låten Glass spöar allt annat på skivan. Lite trist, för har man hört en sån bra öppning vill man liksom att resten ska vara lika bra eller bättre.

Ska lyssna genom hela Four Tets skiva innan jag uttalar mig något speciellt om den. Han är taggad som bland annat acid jazz, ambient, alternative, chillout, downtempo, electronic och idm på last fm, låter ju hur fint som helst? Fast de där taggarna får man ju ta lite med en nypa salt. Men gud, lyssna på denna öppningslåten. Hur fantastiskt bra? Enda tråkiga är att den är så kort! Borde vara minst dubbelt så långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0