Min header

TJA!

Nu har jag nog lagt över de inlägg jag vill till denna, så välkomna till min fina musikblogg! Känner att jag själv kommer trivas bättre här än i den andra men men. Satt och klippte ihop headern igår. Tog så jävla lång tid eftersom jag inte är så bra på photoshop. Först ska man välja ut massa bilder man kan tänka sig men sen ska de passa ihop också och klippas och fixas UEH. Jobbigt.

Artisterna i headern högst upp från vänster är i alla fall:
Detektivbyrån

Kommentar: Ville ha med lite olika band som visar min breda musiksmak. Detektivbyrån är ju ett mäkta bra exempel. Dragspel, Xylofon och Theremin? Bara för att nämna några. Nä kunde inte göra en header utan dem. Tog ett tag innan jag fick ihop bilden dock, de ska vara Jason Mraz evigt tacksamma haha!

Jason Mraz

Kommentar: Lyssnar inte lika flitigt på honom som jag gjorde runt 05-07 men gud vad jag älskar honom! song for a friend kommer alltid vara en av världens bästa låtar och han kommer alltid vara en av de bästa manliga soloartisterna.

Björk

Kommentar: Lasse: "Ja men det där är väl du? När ni var och tältade?" HAHA! Kanske inte riktigt. Älskar denna bilden på Björk även om man kanske inte riktigt ser henne så bra. Hade kunnat döda för att få den bilden på min vägg. Hur som helst, header skulle kännas naken, exposed och rädd utan en bild på Björk.

Soap&Skin

Kommentar: Denna kvinnan har tagit mig med storm! Blev inte bättre efter konserten i Köpenhamn förra året. Hon är så mörk och konstig. Det är så svårt att hitta såna artister nu för tiden. Alla ska vara så jävla glada. Jag tröttnar för fort på sånt. Lite djup tack?

Kate Bush

Kommentar: Behöver inte ens skriva en kommentar. Världens bästa artist!

IAMX/Chris Corner

Kommentar: Hade jättegärna velat ha med en bild på Sneaker Pimps men ingen av bilderna passade in med alla andra bilder så Chris får stå för både IAMX och Sneaker Pimps. Bilden är min fina visningsbild på MSN också! Tycker den är så snygg. Bilden är tagen i samma veva som My secret friend-videon spelades in tillsammans med Imogen Heap. Kolla!

Andra raden från vänster:

Miyavi

Kommentar: Kunde inte lämna honom utanför! Han har trots allt varit min baby och min stora obsession runt år 05-07. Hittade ett fint inlägg efter konserten 08 som jag har skrivit fast på en annan blogg. Läs det här! Hur fint? Behöver även någon som räcker finger i min header. Till alla med dålig musiksmak!

Pink Floyd

Kommentar: Var skitsvårt att få med dem i headern men jag vägrade ge upp! Haha! På de andra bilderna som är under de bilder som är inklippa så är där mer natur på någon av sidorna så då blir de lätt att klippa in någon där men här är de bara bandet och inget mer. Så ledsen Rick Wright, du fick inte komma med! (Bakom miyavi)

Imogen Heap

Kommentar: Bilden är så jävla snygg på henne att det inte ens går att tänka tanken att inte ha med henne.

Thom Yorke

Kommentar: Ifall alla instängda indiekids med Kent och Broder Daniel på repeat eller dedär Twilightfansen skulle ramla in här så finns Thom där för dem. Tror att det skulle låta såhär i deras huvuden: "Eh? Vafan är detta för skitmusik? Känner inte igen någ.... THOM YORKE!! THOM YORKE!" Nä, men helt ärligt. Jag har med Chris Corner och hans kvinliga motsvarighet Imogen Heap. Kate Bush och hennes manliga motsvarighet David Gilmour. (Känns faktiskt rätt rättvist) Då får man ju ha med Björks manliga motsvarighet Thom Yorke också.

Fischerspooner

Kommentar: Fick inte med både två. SJUKT LEDSEN! Jaja, bättre än inget Fischerspooner alls. Hade ju kunnat välja en annan bild men tycker de är lite snålt på snygga bilder för deras del. Denna är ju verkligen skitsnygg. So what to do?

Daft Punk

Kommentar: Okej har jag fått med alla fina musikgenrer nu? Dragspel, sing&songwriter, pop, experimentellt, alternativt, 80 tals pop, synth, jpop/rock, 60-90tals progressiv/psychedlic rock, indiekidsthom, electroclash och Daft Punk? Fyfan vad jag är bra. Daft Punk har några av de finaste artistbilderna jag någonsin sätt och denna bilden jag valt är nog fan den snyggaste. Fattar inte hur min header skulle ha kunnat leva utan!

Kommentarer
Postat av: Jennie

HAHHAHA, älskar bara Lasse mer och mer <3 Klart det är du som är ute och tältar <33333 Kommer säkert bli ASbesviken när (OM, NÄR SKA JAG TILL SKÅNE, VAVA?!) jag träffar honom! Är han en lite fetlagd mysgubbe i rutigt eller kommer jag gråta lite inombords vid mötet?!



Och ja, kommentar på Kate hade bara varit ett hån! Ingen kommentar säger mer än tusen kommentarer <3

2010-03-07 @ 02:52:09
URL: http://kakburkavglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0