CocoRosie - Beautiful Boyz



Hej! Har väldigt mycket pågång denna veckan så det får bli lite halvtaskiga inlägg ett tag framöver. Vissa grejer handlar om musik så det kommer jag berätta om i slutet av veckan! Måste i alla fall tipsa om Cocorosie för dem som missat. Jag vet inte var jag har levt de senaste åren för jag har verkligen aldrig hört talas om dem. Upptäckte dem samtidigt som My brightest diamond häromdan.

CocoRosie är hur som helst en amerikansk duo som består av systrarna Sierra och Bianca Casady och gruppen bildades runt 2003. År 2005 var de i Stockholm på en spelning och samtidigt släpptes skivan Noah's Ark. Har inte hunnit lyssna genom hela skivan än men låten Beautiful Boyz (där Antony från Antony and the Johnsons är med och sjunger) är något av det finaste jag har hört på väldigt länge. Får ju säga att jag efter denna låten fått upp ögonen på Antony and the Johnsons också. Har faktiskt aldrig tagit mig tid att lyssna på dem trots alla rekomendationer.



Kommentarer
Postat av: Anonym

tackar för tipset

2010-04-06 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0