Konserter 05, del 2


250105 Anna Ternheim

020305 Moonspell
020305 Cradle of Filth
200505 Anna Ternheim
200505 Kent
080705 Mikael Wiehe
080705 Lars Winnerbäck & Hovet
150705 Bright eyes
150705 Vapnet
150705 Acid house kings
150705 Le sport
150705 The Faint


Cradle of filth... Haha! Det var sjukt kul och antagligen den enda konsert där jag uppskattat en massa skrik och growlande. Står inte ut med sånt nu. Tycker fortfarande om en hel del låtar med CoF, lyssna bara på denna! Tycker den är helt fantastisk men kan samtidigt inte låta bli att skratta åt den också.

Det bästa minnet från 2005 måste vara Kent. Jag skolkade från skolan för att vara i Limhamn runt 1 tiden. (Här är jag typ 15 år, haha) Det var denna turnén de hade sina stora blåa tält och mamma och Lasse var jätteoroliga. De hade försökt muta min syster utan att jag visste det (fick jag reda på sen) att de kunde köpa en biljett till henne om hon följde med och passade mig, haha! Detta var den första "stora" konsert som jag hade ståplats på och jag trodde att jag skulle komma så långt bak och blev så jävla överlycklig när jag, sheryl och rebecka kom typ på andra/tredje raden. Ingen Kentkonsert kommer någonsin att klå denna!

+ Viktigt att poäntera att jag sett Bright Eyes. Det var en liten "minifestival" inne i Lund där bland annat Bright Eyes spelade. Jag var så sjukt nöjd över att få ett blått band på min arm och vägrade ta av den på flera veckor. Jag och Sheryl såg dessutom Conor Oberst sitta på baksidan av Mejeriet med sin gitarr och spela och undrade om vi skulle gå fram och just när vi tog modet till oss så går han självklart in i byggnaden. Vårt stora misstag i livet.


Haha inte så jävla bra bilder här i heller. Hade inte någon bra kamera vid denna tiden så det blev antingen halvtaskiga bilder eller... jävligt dåliga bilder. Här är i alla fall en video som jag spelade in under Max 500! (gud vilka sjuka nostalgikänslor jag får) Hittade ingen bild på Bright Eyes överhuvudtaget. Tack och lov att jag åtminstone lagt upp videoklipp på youtube så att jag har något kvar.



Kommentarer
Postat av: Neina

Hur får du tejpbit på bilden? :O

2010-03-25 @ 11:19:08
URL: http://neina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0