ARVIKA DEL 2

Efter Anna von Hausswolff skulle Four Tet spela på samma scen. Men han skulle inte börja spela förrän efter typ en och en halv timme och det hade äntligen börjat sluta regna så vi gick till campingen en stund. När vi kom tillbaka var där ändå typ inget folk. (Är verkligen bäst på att välja vilka artister/band jag ska stå längst fram på haha) Four Tet började hela spelningen med min absoluta favoritlåt Angel Echoes! Den är verkligen bäst!

 



Stod inte kvar på hela spelningen eftersom Regina Spektor skulle spela på den stora scenen en liten stund senare och det ville jag ju inte missa! Stod rätt långt åt sidan så fick inga bra bilder på henne men får ändå säga att jag blev lite besviken. Än en gång, de är liiiite tråkigt när någon bara sitter vid sitt piano och sen verkade hon inte vara på världens bästa humör. Läste dock på aftonbladet igår att hennes cellist Dan Cho drunknade för för inte många dagar sedan så jag får väl ge all heder till Regina som ens orkade komma dit och spela och inte ställde in. Men ändå, lite under förväntan.

Efter Regina Spektor fick vi gå till Apollotältet där Robyn skulle spela. Jävlar vad hon verkar poppis? Alla verkar älska henne, jag tycker nog mest hon är lite "meh". Men jag kan ju inte säga att det inte var ett helvetes drag, för det var de! Hon är i alla fall grym på att underhålla! Men kanske inte riktigt min smak.

 

Efter Robyn skulle Kent spela men vi gick tillbaka till tältet igen och pausade. Var hur mysigt som helst att höra Kent enda till campingen! Jag trodde dock det skulle vara många som ville se Ellen Allien så därför tänkte jag vara skitsmart och tänka "Nu kommer ju alla vilja se Kent, då kan jag ju gå och ställa mig där Ellen Allien ska spela så jag får bra plats" Bara det att när jag kom dit, var det typ ingen där? Alla dansade bara, ingen stod vi staketet - så då kunde jag gå och se Kent ändå. Fick dock stå långt bak men det gör inte mig så mycket. Känner mig ganska mätt på Kent efter att ha sett dem fyra gånger. (Vilket egentligen är sjukt med tanke på hur deras fans verkligen följer dem från plats till plats hela tiden,... är det verkligen sådär sjukt bra varje gång?) Nä, jag lär säkert se Kent fler gånger men inget kommer någonsin slå deras spelning i malmö 2005!

 

Efter Kent kom i alla fall dagens höjdpunkt, Ellen Allien!



Det bästa med Ellen Alliens spelning var bakprojektionerna. Hade inte dem varit där hade det nog blivit lite tråkigt, tyvärr. Fick inte höra några låtar som jag ville höra men det var väldigt fint ändå. Bara att få se självaste Ellen Allien är en upplevelse i sig. För mig är hon ändå världens största kvinnliga DJ och någon alla borde ha på sin "måste se live innan jag dör"-lista.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0