Kate Bush - Aerial



Idag när jag åkte hem ifrån skolan/Annette lyssnade jag på världens finaste vårskiva nämligen Aerial av Kate Bush! Alltså Kate är verkligen den bästa artisten som finns, allt hon gör är så himla fint. Aerial är en dubbel-cd med namnen " a sea of honey" samt "a sky of honey" fylld med bland annat fågelkvitter, låtar om tvättmaskiner?!, matematik och musiken är en blandning av folkmusik, pop, reggae, flamenco och jazz. Seriöst, vem kan få det att funka? Sjunga om en tvättmaskin? Skratta tillsammans med fåglar? Bara Kate klarar nått sånt. Lyssna på världens bästa vårskiva här!


(Eller lyssna åtminstone på sista låten Aerial. Jag börjar alltid skratta när jag lyssnar på den. Lite pinsamt när man sitter på bussen, haha, men hur kan man låta bli? Den är så knäpp och fin!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0