Imogen Heap @ Pumpehuset, Köpenhamn



Okej ska skriva lite om konserten i lördes nu. Mådde ganska dåligt när jag åkte in till Köpenhamn, köpte halstabletter men de hjälpte typ inte så mycket. Konserten var på pumpehuset! Där har jag aldrig varit förut. Tyckte deras scen var lite hög? Kändes ganska högt i alla fall och sen hade de placerat ut instrument och allting helt fel. Fattar inte hur de tänkte. Imogen Heap stod i stort sätt bara på vänster sida under hela konserten och folk som stod på höger sida såg ingenting för alla instrument stod i vägen. Bra jobbat?

Stod först i mitten fast lite mer åt höger men insåg ganska snabbt att jag inte skulle se ett skit därifrån så efter ett tag gick jag längre bak. Mådde ganska dåligt under hela konserten också så kunde inte njuta av allting fullt ut. Synd, för själva konserten var bra! Imogen är så himla söt och BLYG. Så fort någon skrattade när de inte skulle skratta (tex när trädet bytte färg) så blev hon helt till sig. "What? Did I say something wrong? ... Don't laugh :(" Haha. Vill bara ta med henne hem.



Älskar att hon är så himla kreativ och kan spela så många instrument också. Hon öppnade konserten med First train home och där använder hon sig av vinglas i introt! Mysigt. Sen sjunger hon precis som på skiva, helt sjukt exakt! Här är en video jag spelade in! Detta var dock innan jag bytta plats så det är ju inte världens bästa men efter ett litet tag så går hon mot mitten i alla fall. (runt 01:43) Låten är slut 05:05 och då pratar hon lite också. Måste snart prioritera ett nytt minneskort dessutom för måste alltid ställa in på lägsta kvaliten när jag filmar in. Inte så kul.


Det var jättefint att hon pratade så mycket hela tiden. Hon gick till och med ut på scenen innan förbanden och presenterade dem. Hon berättade historien bakom låten Aha! som har fått mig att gilla den låten ännu mer. Ni måste lyssna själva. Hon är så söt när hon förklarar, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0