Var är fråga 11?

En gång i tiden var såna här listor det enda jag gjorde, typ. Vet att det är skittradigt för alla andra men har försökt göra de lite finare genom att länka låtar osv.

Hittade listan på Last FM och det är frågor om mitt bibliotek som ser ut något såhär:


1. How did you get into 13?
Bright Eyes, Sheryl frågade om jag ville följa med och se bland annat dem live på mejeriet, 05, så det var bara till att knarka låtar inför det.

(en skitdålig video som jag spelade in under konserten.
conor är en sån skit som bara tittar ner hela tiden. as.)

2. What was the first song you ever heard by 15?
David & The citizens, are you in my blood.

3. How many albums by 16 do you own?
Pink Floyd, wish you were here & division bell i vinyl

4. What is your favorite song by 22?
MGMT, electric feel

5. What is your favorite song by 18?
Promoe, fit you haffe fit fick den i en blandskiva av Rasmus. Älskat den sen dess.

6. How many albums by 6 do you own?
Fischerspooner, två. Odyssey i både cd och vinyl.
den är så jävla snygg i vinyl ska ni veta.


7. What is your favorite song by 24?

Eiffel 65, 80s stars

8. What is a good memory you have involving 26?
The Horrors, när jag såg dem live med Sophia och Henrietta 09


9. Is there a song by 9 that makes you happy?
Fall out boy, ingen låt är väl direkt deppig? men thriller påminner så mycket om konserten 07

10. How many times have you seen 25 live?
Soap&skin, en än så länge.

(inte jag som tagit bilden)

12. What is your favorite album by 11?
Rufus wainwright, poses. den skivan är så sjuuukt bra.

13. What is your favorite song by 1?
Kate bush, går inte. men suspended in gaffa var den första jag hörde så den är väldigt speciell

14. Have you ever seen 14 live?
Jean michel jarre, yeeessir i malmö arena 09


15. What is a good memory involving 27?
The cure, kolla på the crow? cure har ju en låt som soundtrack;)

16. What is your favorite song by 21?
Michael jacksson, dirty diana eller beat it

17. What is your favorite album by 5?
Jason Mraz, mr. a-z

18. What is your favorite song by 10?
Tori amos, aah, för tillfället är de nog a sorta fairytale

19. What is the first song you ever heard by 23?
Lars winnerbäck, hugger i sten. Carro skickade den till mig sommaren 04 och sen var jag fast!

20. What is your favorite album by 30?
Imogen heap, ecplise för tillfället men har inte så hört så mycket av de andra än.

21. What is you favorite song by 3?
Björk, bachelorette finns det någon som inte gillar den? sjuk i huet isf.

22. What is you favorite song by 8?
Miyavi, ashita genki ni naare alltså videon för det första... så... söt.



23. How many times have you seen 17 live?
Ellen allien & apparat, noll men gudars vilken upplevelse de skulle varit.

24. What is the worst song by 12?
Kent, nån från isola antagligen. aldrig riktigt gillat den skivan förutom några få undantag.

25. What was the first song you ever heard by 2?
IAMX, spit it out. den som gjorde att jag började älska iamx också!

26. What is you favorite album by 7?
Dúné, we are in there you are out there. ganska besviken på den andra skivan.

27. What is your favorite song by 19?
Sigur rós, ára batúr

28. Is there a song by 17 that makes you happy?
Daft punk, säg en som inte  gör mig glad? okej finns några som man blir sjukligt ledsen av haha men ja 90% av alla låtar är ju YEAAH BADASSS. just nu regerar human after all allt annat som finns.

29. What is your favorite album by 20?
Detektivbyrån, wermland

30. What is your favourite song by 4?
Sneaker pimps, splinter eller ten to twenty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0