Kändiscrush



Man är alltid kär i en artist. Den som inte är eller har varit kär i någon artist ljuger ju?
Här är artisterna, alltså inom musik, som jag varit kär i mitt liv (de stora kärlekarna då alltså)



Maurizio Lobina
När jag var 10-11 år och kommit över Spice Girls så var det bandet Eiffel 65 som gällde. (De är faktiskt sjukt bra fortfarande! Helt sinnessjuk) Såklart var man tvungen att tycka nån var snyggast i bandet och det fick väl bli han till vänster då. Vet inte hur jag tänkte eller om jag tänkte överhuvudtaget men jag var hur som helst mäkta kär i honom tills...



... Jag på något sätt blev kär i Joey Jordisson i Slipknot? Haha, fina kontrastskillnader att gå från hola española, como te llamas till en kille bakom en mask. Man ser ju inte ens hur han ser ut. Men masken var väl fin...? Eller...? Haha! Tröstar mig med att åtminstone hade finast mask i bandet... jag menar...



?!?!

Jaja... NÄSTA



Nu är vi uppe i kanske 14 års ålder? Tror jag? Har verkligen världens sämsta minne. Hur som helst, här kan man ju tro att det började styra sig åt rätt håll men googlar man på Twiggy Ramirez så är egentligen 8/10 bilder skitfula. Det är väl tur att de verkar ha så söta personligheter som kompenserar det fula för det räcker med att kolla på detta klipper och verkligen ÄLSKA honom:



Hahahaha, SPACEGHOST.



Miyavi blir nästa, och jag var kanske 15-16 här. Jag som under hela högstadiet gått runt i svarta kläder, nitar, svart hår och massa kajal ner till knäna började helt plötsligt använda rosa tröjor med kaniner på, färga håret rosa, ha vingar på ryggen och tiaror. Haha! Det enda som känns bra med det är att DÅ var det inte många som gjorde det och var alltså ovanligt medan numera är det ovanligt att INTE se nån som går så. Men nu ska jag inte prata om mig själv... Miyavi, HÄR förstår jag verkligen hur jag tänkte. Han kan ju vara den snyggaste människan i världen? FORTFARANDE. Och personligheten ska vi inte prata om, följer hans blogg på myspace och vet ingen som är så sjukt fin som han är. Och dessa videorna?! JAG. DÖR.





Det är bara helt sjukt fint. Så jävla störd. Efter Miyavi har jag verkligen en stor minneslucka. Det känns som att det är någon som ska in här men jag kan verkligen inte komma på någon... Så vi går till nästa...



... Pete Wentz i Fall out Boy. Han är inte så jättesnygg direkt egentligen. Än en gång så är det nog personligheten som tar över och gör dem till världens bästa. Egentligen är det hela bandet som är helt sjukt bäst men Pete fick väl lite mer plats i rampljuset, speciellt efter att han tog min hand på konserten. Då var jag nog lyckligast i världen, haha!

Sen kan detta youtubeklippet vara något av det bästa som finns:


Någongång under samma år (07) blev jag även lite kär i Mattias Kolstrup i Dúné. Den här kärleken är lite mindre men ändå tillräckligt stor för att hamna på listan!



Dúné överhuvudtaget är något av det bästa jag sett live för de var helt crazy! Har försökt se dem ett antal gånger efter men verkar inte som att Gud är på min sida när det gäller den saken. Nu har de dessutom släppt en skiva som verkligen är "meh" och jag har nog inte så stor lust längre... Haha.



Första tjejen! Kate Bush! Blev jag lesbisk? HEHE... I hela mitt liv har jag tänkt att alla tjejartister suger och jag har i stort sätt bara lyssnat på killar! Tjejer kan ju inte göra rock - det låter förjävligt. De kan inte göra "emowannabemusik" som Fob, kolla bara på Paramore? Sämsta jag hört och de kan inte göra svensk pop. Hur tråkiga är inte Anna Ternheim, Miss li och dem efter några spelningar? TIIIIIILLS någon visade mig denna fantastiska kvinna! Har seriöst öppnat en helt ny värld inom musik för mig.



Aldrig varit ett stort fan av The Horrors när det gäller musiken men Joshua? Kolla bara?! Idealsnygg är han, har världens finaste stil och världens finaste hår. Och så är han så jävla söt på alla klipp överallt, går inte att inte le sönder sig när man kollar på intervjuer där han är med. Jag. orkar. inte.




Klippet i mitten är verkligen så jävla roligt. Han KAN ha världens fulaste skratt men fyfan vad glad man blir av att kolla på det! HAHAHAH!




Och nu kommer vi till den sista! GISSA VEM! Chris Corner såklart. Älskar allt han gör, alla videor, alla intervjuer, all musik herregu vad han är BÄST. Önskar ibland dock att han kunde fortsätta sneaker pimpa sig lite för det bandet krossar verkligen alla andra band inom "triphop"genren. Men IAMX funkar helfint för min del också. Känns bra att min smak har gått frammåt i utvecklingen, haha!

Nån annan gång ska jag lägga upp alla skådischushar!

Kommentarer
Postat av: Nina

Du måste ha en lista med skådespelare-crush!

2009-11-13 @ 01:06:09
Postat av: Tobias

Väldigt kul och underhållande att läsa! Sitter och funderar på vilka som skulle ha hamnat på min lista, men tror inte att det direkt handlat om kärlek, snarare beundran, vilket å andra sidan kan vara väldigt starkt, det också. Då handlar det nog både om killar och tjejer, och du skulle nog inte bli förvånad över vissa av dem. Precis som jag inte blir förvånad över att Miyavi, FOB och Kate Bush hamnat på denna lista. Nu har jag skrivit nästan en halv roman! Kul inlägg, som sagt!

2009-11-14 @ 02:18:39
URL: http://tobiasmolden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0