Reing over me

Ne nu ska jag inte deppa över en dålig film utan tipsa om en helt fantastisk i stället som jag och Fia såg typ fem på morgonen i fredes, haha. Fattar inte riktigt grejen, när Fia och Nicole är här deckar Nicole tidigt och jag och Fia är verkligen uppe till typ 8-9 på morgonen. Sjukt. Men... vi såg i alla fall som sagt en helt underbar film nämligen Reign over me!

Trailern:


Filmen handlar om Charlie Fineman som har totalt tappat greppet om sitt liv då han förlorat hela sin familj under terrorattacken i New York den 11/09. Han träffar på en gammal rumskompis från Collage, Alan Johnson som gärna vill hjälpa honom att återhämta sig.

HELT FANTASTISK. Charlie spelas av Adam Sandler och han är helt underbar i denna filmen och borde få en oscar för sin roll. Är lite kär i honom. Den är så realistisk, ingen överspelar utan alla känns så mänskliga och man bygger upp så stort medlidande för alla. Filmen är fulld med dold humor det vill säga inga jävla skämt som det är meningen att man ska skratta åt och ändå inte gör det utan så sköna repliker.
jag. vill. bara. dö.

Fia grät halva filmen. Och hade inte hon varit där hade jag gråtit en flod till Kina jag med. Bäst.

Kommentarer
Postat av: chuck

gud va du ska böla alltid. du e bölarn!!!!!!!!!!!!! :D

2009-05-04 @ 20:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0