Veckans musikupptäckt!

MGMT
Ett jättesött band från USA! Jag citerar från wikipedia "MGMTs musik är influerad av bland andra David Bowie, Sucide, T-Rex och Fleetwood Mac. Denna blandning ger utslag i psykedeliskliknande, kaotisk gitarrelektro." Haha! Jag brukar gå in på last fm och kolla min grannars musik för att hitta ny musik jag kanske gillar. Första tanken var "hippie" och tanken nu några dagar senare... är... hippie!

MGMT - Electric feel


Men de är väl inte dåligt för de! Skitsöt låt och skitsöt video! Delen när de drar ner månen och skär upp den är ju fab! Sen råkar de ju vara jättesöta. Det är ju en bra sak? Det negativa med mig och musik är att jag helt plötsligt kan tycka ett band är bättre om de ser bra ut. Sjukt ytlig? Haha! Nemen, inte så farligt som de låter. Men om ni lyssnade på ett band och sen såg en bild ett bra tag senare, skulle inte musiken kännas sjukt mycket bättre om de såg bra ut också? De blir ju inte sämre om de inte gör de men ja........................

    



<---- Så jäkla mycket Ron i Harry Potter när de ska äta såna karameller
som gör att de gör djurläten och Ron blir ett lejon?



En bra låt till fast videon drar ner låten lite här tycker jag! Ska lyssnas på utan att kolla på videon,
den är så tråkig.

Kommentarer
Postat av: Neina

Åh, första låten var jättenajs ju och musikvideooon. Söt med månen :D

2009-03-02 @ 15:09:54
URL: http://neina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0