2000-2009 Bästa skivorna del 3

Ok nu ska jag göra sista delen i min "årtiondets bästa skivor"-lista. Här finns del 1, och del 2. Är bara detta årets skivor kvar men det har kommit en hel del bra skivor och jag har nog aldrig haft så stor koll på skivsläpp som detta året! Har säkert missat någon, precis som jag gjort dem på dem andra men inte så jäkla lätt att leta upp allt bara sådär, haha!

Här är 2009s bästa skivor!

IAMX - Kingdom of welcome addiction
Bästa låten: Kingdom of welcome addiction
Svagaste låten: Think of england


Fischerspooner - Entertainment
Bästa låten: Infidels on the world unite
Svagaste låten: We are electric


Dúné - Enter metropolis
Bästa låten: Heat
Svagaste låten: Heiress of valentina


Bat for lashes - Two suns
Bästa låten: Glass
Svagaste låten: Sleep alone


Tori Amos - Abnormally attracted to sin
Bästa låten: Abnormally attracted to sin/Give
Svagaste låten: 500 miles


Fever Ray - Fever ray
Bästa låten: Seven/When I grow up
Svagaste låten: Dry and dusty


Imogen Heap - Ellipse
Bästa låten: 2-1
Svagaste låten: Earth


Jamie T - Kings & queens
Bästa låten: Sticks 'n' stones
Svagaste låten: Hocus pocus


Jónsi & Alex - Riceboy sleeps
Bästa låten: Går inte
Svagaste låten: Går inte


Kent - Röd
Bästa låten: Vals för satan (din vän pessimisten)
Svagaste låten: Ensamheten


Soap&Skin - Lovetune for vacuum
Bästa låten: Sleep/Turbine womb
Svagaste låten: Brothers of sleep

Andra skivor som är värda att nämnas är: patrick wolf  - the bacherlor / the dead weather - horehound / regina spektor - far / john frusciante - the empyrean / florence + the machine - lungs / pet shop boys - yes / jj - jj n° 2 / polly scattergood - polly scattergood / mew - o more stories are told today i'm sorry they washed away no more stories the world is grey i'm tired let's wash away. / lars winnerbäck - tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen

Kommentarer
Postat av: Sébastien

Kul med en "årets bästa skivor"-lista som faktiskt inkluderar en del bra skivor! :-)



Som du vet håller jag verkligen med ang Tori och IAMX. Fast jag tycker att "Give" eller "That Guy" nog är de bästa på "Abnormally" (även om det nästan är ett omöjligt val) och att de sämsta helt klart är "Strong Black Vine" och "Police Me".



Och på IAMX-skivan så tycker jag att "An I For An I" är sämst. :-)

2009-12-28 @ 12:51:33
URL: http://popstitute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0