Tori Amos?

Heeej.

Har lyssnat lite på Tori Amos idag. Har väääldigt svårt för henne men jag vet att om jag hade gett henne en chans så hade jag nog tyckt att hon var jättebra. Fast jag har fastnat i en hatfas för henne p.g.a att hon kopierat så mycket av Kate Bush. Hon har verkligen kopierat... MYCKET. Och vad jag har läst så har hon ljugit och sagt att hon aldrig hört Kate förut men sedan har de visst kommit fram att hon hade väl hört litegrann då... Haha! Fast idag försöker jag komma över hatfasen för hon har gjort en del bra låtar, till exempel denna:



Skitbra låt, verkligen! Men som sagt, i huvudet går bara katekatekatekate och det förstör mycket... Här är lite bilder där hon kopierat Kate jättemycket på, sen är ju frågan, är de en slump? Haha.


Bilder från fotograferingen för Kates första skiva "The kick inside" och bild från Tori Amos första skiva...





Bilder från Kates video "Babooshka", och bilder från Tori Amos omslag/video



Bilder från Kates skiva Never for ever och...



Bilder från Tori Amos video "glory of the 80's"
Allt är ifrån denna sidan. Och varje gång blir jag lite störd när jag ser det, eller är de bara jag? Visst är hon lite copycat? Fast från och med idag ska jag släppa detta, försöka i alla fall och ge henne en chans, erkänn att låten där uppe faktiskt ÄR braaaaa! (men SÅÅÅ kateinspererat ... åh sluta nu)

Kommentarer
Postat av: ninjapaj

HAHAH, gud så orginellt.. nu hatar jag henne!

2008-10-22 @ 10:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0